Woda butelkowana to jeden z podstawowych produktów w polskich gospodarstwach domowych. W okresie od stycznia do grudnia 2016 r. 97 proc. nabywców przynajmniej raz kupiło produkty z tej kategorii.

Kategoria wody butelkowanej obejmuje wodę gazowaną i niegazowaną, czystą, smakową oraz funkcjonalną. W analizowanym okresie wydatki gospodarstw domowych na produkty z tej kategorii zwiększyły się o 2,6 proc. W ujęciu ilościowym zakupy odnotowały pozytywny trend – wzrost o 1,1 proc.

Przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło w ciągu roku niemal 220 litrów wody butelkowanej, wydając na ten cel ok. 200 zł. Przeciętny nabywca kupił średnio 5,5 litra wody butelkowanej, dokonując średnio 40 razy zakupów.

Segment wody smakowej i funkcjonalnej stanowił w ujęciu ilościowym ok. 12 proc. zakupów całej kategorii, znacznie mniej niż segment wody czystej, który jednak traci na znaczeniu, jeśli chodzi o całkowitą liczbę nabywców w 2016 r.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, ok. 18 proc. zakupów dokonano w hipermarketach. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, udział tego kanału utrzymał się na stabilnym poziomie.

– Wśród przeanalizowanych sieci hipermarketów bardzo dobrze radziła sobie sieć E’Leclerc. Przyciągnęła nowych nabywców wody butelkowanej i zwiększyła częstotliwość ich zakupów – komentuje Anna Michalak, analityk kategorii w Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

O badaniu

Analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Źródło: GfK

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ