Naukowcy z Uniwersytetu w Nowym Jorku wykazali, że tylko niewielka część osób mających skłonność do fast foodów jest w stanie dokonywać trafnej oceny w liczeniu i określaniu prawidłowej ilości kalorii.

W Stanach Zjednoczonych wchodzi w życie wymóg podawania liczby kalorii na produktach należących do szeroko rozumianych fast foodów. Ma on nakłonić konsumentów do zmiany nawyków żywieniowych i poprawy ich stanu zdrowia. Jednak pomimo powszechnego wprowadzania zasad okazało się, że nastąpiła niewielka zmiana w zachowaniach konsumpcyjnych.

Naukowcy stworzyli pięć warunków, które muszą być spełnione, aby poprawiła się świadomość na temat zdrowego odżywiania:

  1. Konsumenci muszą być świadomi obecności etykiet z liczbą kalorii.
  2. Konsumenci muszą mieć motywację, aby jeść zdrowo.
  3. Muszą znać liczbę kalorii, które powinny być spożywane codziennie, aby utrzymać zdrową wagę.
  4. Oznakowanie musi dostarczyć informacji – różniących się od oczekiwań konsumentów – o tym, ile kalorii rzeczywiście pokarmy zawierają.
  5. Oznakowanie musi docierać do konsumentów fast-food.

Na podstawie badań, naukowcy odkryli, że niewielka część konsumentów fast-food spełnia wszystkie warunki – tylko 8 proc. bywalców restauracji typu fast-food i 16 proc. wyrywkowo ankietowanych przez telefon.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ