Wzrost średniej wielkości obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni to istotny wskaźnik kondycji rynku dla detalistów szukających możliwości rozwoju w nowych lokalizacjach.

Jak wynika z badań GfK, w 2016 r. średnia wielkość obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni wzrosła w Unii Europejskiej o 0,9 proc. W badaniu uwzględniono 27 krajów z wyłączeniem Wielkiej Brytanii ze względu na różnice w kursach walut.

Na czele rankingu znalazły się takie kraje, jak Luksemburg, Szwajcaria, Norwegia i Szwecja. Jednak detaliści mogą nadal prosperować w krajach, które osiągnęły niższe wartości, a które charakteryzują się mniejszym nasyceniem rynku.

Na wielkość obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni mają wpływ różne czynniki, m.in.:

  • format handlu,
  • siła marki,
  • jakość lokalizacji,
  • obecność konkurencji,
  • siła nabywcza.

W 2016 r. europejscy konsumenci ze wszystkich krajów UE dysponowali średnio kwotą 16 153 euro na osobę, co oznacza wzrost (nominalny) siły nabywczej o 0,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Źródło: GfK

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ