Po raz kolejny organizatorzy Whisky Live Warsaw proponują mieszkańcom stolicy dwudniową wycieczkę po różnorodnych aromatach i smakach whisky, pochodzącej z niemal wszystkich zakątków świata. Odbywający się w dniach 13-14 października festiwal to okazja poznania spektrum kolorów, bukietów i smaków tego trunku, zaś dla fanów dobrego jedzenia nie zabraknie licznych atrakcji kulinarnych.

Tegoroczna odsłona Whisky Live Warsaw będzie czwartą z kolei organizowaną w stolicy. Po sukcesie zeszłorocznej edycji, organizatorzy zdecydowali się przenieść festiwal do Sangate Hotel Airport (ul. 17 stycznia 32, Warszawa). Dla wystawców oraz gości festiwalowych przeznaczono prawie trzykrotnie większą niż poprzednio przestrzeń – ponad 2200 mkw. wypełnionych stoiskami, sceną oraz innymi atrakcjami przygotowanymi dla miłośników whisky.

Rekordowa liczba wystawców

Jak informują organizatorzy, zostanie pobity zeszłoroczny rekord frekwencji. W festiwalu weźmie udział blisko 80. wystawców, oferujących ponad 500 gatunków whisky do degustacji. Spora część z nich będzie bezpłatna. Za wybrane, droższe edycje trzeba będzie zapłacić specjalnymi, dostępnymi na miejscu voucherami.

– Warszawski festiwal stał się miejscem krajowych i zagranicznych premier. W październiku po raz pierwszy w Polsce pojawi się szwajcarska whisky Santis, produkowana w browarze Brauerei Locher AG. Rodzina Locher warzy piwo w Appenzell, u podnóża Alp od 1886 r. W 1999 r. Karl Locher rozpoczął produkcję whisky, do której używa lokalnego jęczmienia, starych beczek po piwie oraz pozyskiwanej z pobliskich źródeł wody. Trzy lata później zabutelkowano Santis Malt, pierwszą szwajcarską whisky – wyjaśnia Jarosław Buss, organizator corocznego Whisky Live Warsaw.

W tym roku w Sopocie (lokalna odsłona festiwalu Whisky Live) wyjątkowo dobrze przyjęto Floki, pierwszy islandzki alkohol wyprodukowany z tamtejszego jęczmienia przez destylarnię Eimverk Distillery. Ciekawostką jest fakt, że do produkcji jej dymnej wersji zamiast torfu (do osuszenia słodu jęczmiennego) używa się owczych odchodów, co wcale nie odstraszyło miłośników mocnej, dymnej whisky. Dotychczas Floki było dostępne jedynie jako young malt, tzw. niepełna whisky, ze względu na krótszy niż wymagany (tj. trzyletni) okres leżakowania w beczkach dębowych. Jednak wkrótce pojawi się pierwsza, oficjalna whisky z tej destylarni.

Kolejne nowości to Glenmorangie Astar oraz Ardbeg Ano, należące do koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy. Podczas festiwalu prezentowane będą również inne alkohole z rodziny „brown spiritis”. Po raz pierwszy w tej części kraju pojawią się duńskie rumy A.H. Riise, pochodzące z destylarni zlokalizowanej na dawnym terenie Duńskich Indii Zachodnich, a obecnie Wyspach Dziewiczych (terytorium zależne od USA). W ich ofercie znajdują się rumy finiszowane w różnych beczkach (m.in. po porto, Sherry czy słodkim winie Sauternes).

Główna scena festiwalowa

Whisky Live Warsaw to nie tylko degustacja whisky z wszystkich zakątków świata, ale również możliwość spotkań ze światowymi autorytetami w tej dziedzinie, master blenderami, global ambasadorami oraz przedstawicielami zagranicznych destylarni.

Wpisujemy się w światowy koncept imprez pod szyldem Whisky Live, które stanowią doskonałe miejsce do rozmów na temat trendów i zjawisk zachodzących na rynku whisky, wymiany spostrzeżeń odnośnie wybranych smaków i aromatów tego trunku. Stawiamy na edukację naszych gości, którzy dzięki przyswojonej w ten sposób wiedzy mogą później samodzielnie zgłębiać tajniki fascynującego świata whisky – przekonuje Jarosław Buss.

W tym roku życie festiwalowe skupi się na głównej scenie, zlokalizowanej w centralnym miejscu Whisky Live Warsaw. Organizatorzy przygotowali bogaty program wydarzeń. Odbędą się spotkania z uznanymi autorami książek o whisky. Ingvar Ronde opowie o tegorocznym wydaniu „Whisky Yearbook 2017” – uznawanej za obowiązkową pozycję każdego miłośnika tego trunku. Z kolei Dominic Roskrow pojawi się w Warszawie z najnowszą edycją zaktualizowanej przez siebie, pozycji wydawniczej autorstwa nie żyjącego już Michaela Jacksona – „Michael Jackson’s Malt Whisky Companion”. Obie książki będą do nabycia w sklepie festiwalowym.

Na scenie odbędzie się również szereg prezentacji, wykładów oraz rozmów na temat whisky. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny, w ramach zakupionego biletu. Grono zagranicznych gości uzupełni Georgie Bell – globalny ambasador marki Bacardi, znana w środowisku miłośników alkoholi typu Premium jako „miss whisky”.

Zatoka Smaku w żółtych barwach

Po raz kolejny nie zabraknie w Warszawie atrakcji kulinarnych. Tegoroczny koncept gastronomiczny przypadnie do gustu miłośnikom dobrego jedzenia, a wszystko za sprawą strategicznej współpracy z Gault&Millau Polska, wydawcą prestiżowego przewodnika po restauracjach i hotelach w całej Polsce. Na specjalnie wydzielonej powierzchni festiwalowej zwanej „Zatoką Smaku” odbywać się będą warsztaty kulinarne, pokazy live cookingu oraz food pairingu (popularnego ostatnio parowania potraw z whisky), z udziałem najlepszych szefów kuchni w kraju. Goście będą mogli spróbować m.in. serów i wędlin połączonych z odpowiednimi gatunkami whisky, a także słodyczy i lodów przygotowanych na bazie tego złocistego trunku. Przewidziano również szereg konkursów z nagrodami.

Konkurs na najlepszą whisky festiwalową

W tym roku organizatorzy postanowili przyznać nagrodę dla najlepszej whisky festiwalowej. Każdy wystawca będzie mógł zgłosić do konkursu jedną whisky dostępną na stanowisku. Wyboru najlepszego trunku dokona jury konkursowe, złożone z krajowych i zagranicznych autorytetów w tej dziedzinie. Konkurs pod nazwą „Warsaw Whiskies Awards” to efekt szerszej współpracy z organizacją Paragraph Publishing, właścicielem konceptu Whisky Live oraz organizatorem odbywających się raz do roku w Londynie prestiżowych zawodów „World Whiskies Awards”.

– Liczymy, że konkurs na stałe wpisze się w krajobraz festiwalowy, stanowiąc ważny element budowania rozpoznawalności oraz przewagi konkurencyjnej zwycięskiej marki – mówi Jarosław Buss.

Przed dylematem, która whisky smakuje najlepiej staną również goście festiwalowi. Ranking publiczności wskaże trunek cieszący się największą popularnością wśród uczestników Whisky Live Warsaw. Zwycięzcy w obu kategoriach otrzymają pamiątkowe dyplomy, specjalnie zaprojektowane statuetki oraz możliwość posługiwania się przyznanym tytułem w działaniach promocyjnych.

Inne atrakcje

Dla tych, którzy poza wybornymi smakami i bogatym wachlarzem aromatów widzą w tym trunku również skuteczne narzędzie inwestycyjne, przygotowano wykład na temat inwestowania w whisky. Indeks Rare Whisky Apex 1000, będący najszerszym wskaźnikiem cen na rynku whisky, wzrósł aż o 140 proc. w ciągu ostatnich 5 lat. Na whisky można zarobić, trzeba tylko wiedzieć jak.

Po raz kolejny pojawi się Stacja Dram z unikatowymi, wiekowymi, limitowanymi butelkami oraz możliwością nabycia ich próbek w małych, przygotowanych przez organizatora buteleczkach. Z kolei Strefa Relaksu to przestrzeń dla tych, którzy po degustacjach zechcą zaczerpnąć oddechu i nabrać siły przed odwiedzeniem kolejnych stanowisk.

O tym, że whisky dobrze smakuje nie tylko z lodem czy colą można przekonać się w specjalnych cocktail barach. Koktajle oferować będzie marka Baccardi oraz znana irlandzka destylarnia Telling, która z myślą o chłodnych jesiennych wieczorach przygotowała gorący napój o piekielnej nazwie Telling Damn Fine Hot Whiskey.

Odbędzie się ponadto sesja Masterclass – zamkniętych spotkań prowadzonych przez przedstawicieli zagranicznych destylarni. Jedno z nich poprowadzi w tym roku Celine Tetu, globalny ambasador marki Compass Box.

Poza główną przestrzenią festiwalową, dostępną wewnątrz hotelu, do dyspozycji gości pozostanie również taras o powierzchni 400 mkw. Pojawią się na nim wystawcy oferujący szeroki wachlarz cygar. Część entuzjastów dobrej whisky to również Cigar Aficionados, którzy wymieniają się wiedzą i doświadczeniami w zakresie produktów klasy premium.

Jak co roku, przy wyjściu do hotelu na uczestników czekać będzie sklep festiwalowy, a w nim oferta whisky dostępna w cenach niższych o VAT.

 

Whisky Live Warsaw – impreza organizowana pod szyldem Whisky Live przez Tudor House, miejsce spotkań klientów indywidualnych, blogerów, dziennikarzy, restauratorów, hotelarzy, hurtowników i przedstawicieli świata biznesowego. Na świecie wydarzenie organizowane jest od 2000 r. Pierwsza edycja odbyła się w Londynie, by od tamtego czasu objąć swoim zasięgiem 36 miast na całym świecie.

Red.

 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ