Podczas drugiego dnia XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców zgromadzeni przedstawiciele środowisk naukowych i eksperci branży owocowo-warzywnej przyznali, że działania Funduszu Promocji Owoców i Warzyw są skutecznym narzędziem w działaniach z zakresu edukacji i wspierania sprzedaży, a także konsumpcji produktów z grup warzyw i owoców produkowanych przez polskich przedsiębiorców.

Szczególnie doceniono podejmowane w ramach Funduszu działania na rzecz pozyskania nowych rynków zbytu dla krajowych produktów. Oceniono, że działania te są ewenementem na skalę światową.

Jak zauważył Paweł Kocon, dyrektor Biura Komunikacji ARR, polskie produkty stają się coraz bardziej rozpoznawalne na całym świecie, kojarzą się z jakością. Jej utrzymywanie stanowi wyróżnik, na który kładziony jest nacisk w prowadzonych działaniach promocyjnych. Dzięki temu Polska stała się ważnym graczem w regionie i liderem w pozyskiwaniu nowych rynków zbytu.

Waldemar Żółcik, prezes zarządu Unii Owocowej Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw, zwrócił uwagę, że polskie sadownictwo przez ostatnie 30 lat bardzo się zmieniło. Jakość handlowa i konsumpcyjna polskich owoców i warzyw powoduje, że cieszą się one coraz większym zainteresowaniem partnerów handlowych na rynkach z całego świata. Jednym z bezdyskusyjnych sukcesów jest otwarcie na polskie owoce i warzywa rynku chińskiego, który charakteryzuje się wyjątkowo wymagającym konsumentem. Kolejnym celem dla krajowych producentów warzyw i owoców jest dalsza ekspansja na światowe rynki, na przykład na rynki afrykańskie.

Prelegenci i paneliści Kongresu byli zgodni, że sukcesem polskiej branży jest współpraca podejmowana pomiędzy producentami i przetwórcami, ich koncentracja na podaży, dostosowanie produkcji do wysokich i różnorodnych oczekiwań rynków, a w efekcie sprzedaż polskich produktów o wysokiej jakości.

Guttorm Rebnes, dyrektor zarządzający Biura Promocji Owoców i Warzyw Frukt.no z Norwegii, przekonywał jak istotna jest współpraca środowiska producenckiego oraz programy edukacyjno-informacyjne skierowane do konsumentów.

– Chcemy dotrzeć do konsumentów przez różne kanały, a celem naszych działań jest inspirowanie dzieci i młodzieży do świadomych wyborów żywieniowych – podkreślił.

Drugi dzień XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców zakończył się konkluzją, że kluczem dalszego rozwoju branży producentów owoców, warzyw, przetworów owocowo-warzywnych, takich, jak na przykład soki, mrożonki czy musy, jest dalsza współpraca środowiska producenckiego, utrzymanie wysokiej jakości produktów i zaangażowanie środowiska naukowego.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ