29 września Starbucks otworzył w Łodzi swoją największą kawiarnię w Polsce. Sieć uczciła w ten sposób Międzynarodowy Dzień Kawy, który przypada właśnie w tym dniu. Lokal w łódzkiej Manufakturze ma prawie 370 mkw. powierzchni i zlokalizowany jest na dwóch poziomach.

Nowo otwarta kawiarnia w centralnym budynku dawnej straży pożarnej na rynku Manufaktury oferuje blisko 100 miejsc siedzących, a wiosną i latem do dyspozycji konsumentów będzie patio, z którego rozpościera się widok na rynek.

Wnętrze podzielono na tematyczne strefy, w których goście poznają historię uprawy ziaren na obszarze tzw. kasa kawowego, czyli Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz Azji i rejonu Pacyfiku. W wydzielonej przestrzeni znajduje się również miejsce przeznaczone do spotkań biznesowych, pracy i nauki.

– Od dawna chcieliśmy otworzyć drugą kawiarnię w Łodzi. Starbucks ma tu wielu fanów, stąd tak duża przestrzeń – mówi Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska.

Starbucks Corporation to największa na świecie sieć kawiarni. Została założona 30 marca 1971 r. w Seattle, w stanie Waszyngton. W 1987 r. przejęta została przez Howarda Schultza. Dzisiejszy szef rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Starbucks nadał sieci atmosferę kawiarni, w których bywał podczas pobytu we Włoszech. Przenosząc włoską tradycję do USA, stworzył miejsce do rozmów i spotkań ludzi – trzecie miejsce między pracą a domem. Obecnie koncern prowadzi ok. 24 tys. kawiarni w ponad 60 krajach na całym świecie świecie, w tym ponad 12 tys. w Stanach Zjednoczonych, 1,7 tys. w Chinach, 1,3 tys. w Kanadzie, 1,1 tys. w Japonii. W Polsce Starbucks pierwszą swoją kawiarnię otworzył w kwietniu 2009 r. na warszawskim Nowym Świecie, a kilka dni później we Wrocławiu. Dziś kawiarnie działają także w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Krakowie.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ