Tegoroczna edycja festiwalu Whisky Live Warsaw stanowiła nie tylko okazję do spróbowania szerokiego spektrum smaków i aromatów whisky, lecz także i szansę na poznanie potencjału tego trunku w kuchni.

W trakcie czwartej edycji festiwalu Whisky Live Warsaw, w dniach 13-14 października br., na uczestników czekało ponad 500 gatunków whisky do degustacji. Odwiedzanie kolejnych stoisk przypominało podróż smakową po wszystkich zakątkach świata – zaczynając od kolebki bursztynowego trunku, czyli Irlandii i Szkocji, aż po odległe rejony Dalekiego Wschodu, m.in. Japonia i Tajwan.

Na festiwalowych gości czekała także „Zatoka Smaku”, stanowiąca specjalnie wydzieloną przestrzeń dla smakoszy. W programie nie zabrało pokazów kulinarnych pod przewodnictwem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, podczas których autorskie kreacje kucharzy zostały stworzone w oparciu o łączenie potraw z whisky (tzw. food pairing).

Całość konceptu kulinarnego zamykała restauracja festiwalowa, w której serwowany był lunch przygotowany z użyciem whisky. Specjalne menu przygotował Bartłomiej Czerwiński, szef kuchni marki Deli Catering, która była jednocześnie Partnerem Festiwalu. W karcie dań znalazły się m.in. takie potrawy, jak kurczak w burbonie z dodatkiem gorzkiej czekolady i kawy, okoń w maślano-jabłkowym sosie z dodatkiem Ballantinesa czy żeberka macerowane i pieczone w BBQ z Jacka Danielsa.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ