Restauracja Genesis Restaurant & Cocktail Bar na Placu Europejskim wyróżnia się nie tylko wykwintną kartą dań i futurystyczną bryłą autorstwa architekta Przemysława Mac Stopy, lecz także dopracowaną identyfikacją wizualną. Ta ostatnia jest dziełem biura projektowego Lange&Lange.

Identyfikacja wizualna jest elementem spajającym estetykę i charakter miejsca. Projekt nawiązuje do architektury budynku, nazwy restauracji oraz elementów wystroju wnętrz.

Inspiracją do stworzenia logotypu była struktura DNA w postaci podwójnej helisy, natomiast na nośnikach identyfikacji wizualnej powtarza się motyw gałęzi i konarów drzew, przypominających jednocześnie konfigurację neuronów.

Wszechobecna biel doskonale komponuje się z delikatnymi motywami roślinnymi, które zdobią stoliki.

Zależało nam na efekcie, w którym każdy detal tworzy klimat miejsca. Wizyta w restauracji ma być harmonijnym doświadczeniem. Samo zetknięcie z kartą menu wprowadza gości w świat Genesis, nieco organiczny, wyrazisty i futurystyczny – mówi Aleksander Lange.

Tym co wyróżnia identyfikację wizualną Genesis Restaurant & Cocktail Bar jest także niestandardowe podejście do materiałów. Ażurowa, przestrzenna forma kart, płatników i wizytówek czy faktura serwetek nadają dodatkowego wymiaru i nawiązują do bryły budynku. Za dobór materiałów oraz produkcję nośników identyfikacji wizualnej odpowiedzialna była firma Advertis.

Karty menu obudowane matowymi, niejako oszronionymi okładkami intrygują i stanowią wstęp do degustacji. Wizyta w restauracji ma być ucztą dla zmysłów – podkreśla Monika Gradasiewicz, Art Director Advertis.

Przykład Genesis Restaurant & Cocktail Bar pokazuje jak duże znaczenie w budowaniu atmosfery miejsca ma przemyślana identyfikacja wizualna. Poza walorami estetycznymi i funkcją użytkową, oddane w ręce gości materiały mogą być nośnikami znaczeń i subtelnie podkreślać efekt zamierzony przez projektantów wnętrz.

O Advertis

Advertis specjalizuje się w kompleksowej realizacji elementów komunikacji wizualnej marki, od projektu, przez produkcję, po montaż. Firma tworzy wysokiej jakości rozwiązania dla biur, placówek medycznych, powierzchni komercyjnych. Na przestrzeni ostatnich lat firma wykonała szereg realizacji dla polskich i światowych marek. Wśród klientów Advertis znajdują się marki takie jak: Medicover, Unilever, Warta, JerominoMartins Polska, Bayer, Roche, Kompania Piwowarska, Play, Motorola, Allianz, BNP Paribas, Infiniti, BMW, Google, GUESS, Teatr 6 piętro, Sono Idoni, MODO Domy Mody.

Firma wspiera także renomowane biura projektowe, wcielając w życie wizje architektów i projektantów wnętrz. Do najciekawszych realizacji firmy zaliczyć można wykonanie pasażu sztuki ArtWalk na Placu Europejskim (proj. Massive Design), oznakowanie całego placu oraz wykonanie napisu świetlnego „Kocham Warszawę”, przygotowanie około 180 elementów ekspozycji do wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich autorstwa pracowni Nizo Design International, wykonanie pawilonu wystawy Nowy Świat w Ruchu w Centrum Nauki Kopernik, siedzisk w The Designer Gallery wg projektu Izabeli Bołoz, fototapety Waves of Creativity zaprojektowanej przez Przemysława Mac Stopę do biura prasowego FuoriSalone w Mediolanie czy projekt oraz wykonanie systemu informacji wizualnej Muzeum II Wojny Światowej (II nagroda w konkursie Muzeum Widzialne).

Red.

 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ