AmRest Holdings SE , największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła podpisanie tego samego dnia umowy pomiędzy AmRest i LPQ Russia Limited z siedzibą w Londynie, prowadzącym działalność pod markami Хлеб Насущный” (Hleb Nasushny) oraz „Филипповъ” (Philippov).

Przedmiotem umowy są zasady współpracy w celu rozwoju na rynku rosyjskim działalności restauracyjnej (sieć typu „bakery”) w ramach nowo utworzonych struktur korporacyjnych. W efekcie AmRest stanie się udziałowcem większościowym, posiadającym
51 proc. udziałów w nowo utworzonej spółce. 

Pozostałą część udziałów (49 proc.) posiadać będzie wspólnik. Nowa spółka ma być właścicielem spółek zależnych, m.in. spółki operacyjnej w Rosji oraz spółki posiadającej znaki towarowe. Obecnie Wspólnik jest właścicielem znaków towarowych jak:

  • „Хлеб Насущный” (Hleb Nasushny),
  • „Филипповъ” (Philippov),
  • “Hаш хлеб” (Nash Khleb),
  • “Андреевские булочные” (Andreevsky Bulochnye).

Podstawowym założeniem współpracy stron jest wniesienie nowej struktury znaków towarowych oraz zainwestowanie przez AmRest 6 mln euro celem rozwijania w Rosji działalności gastronomicznej. Jak informują strony, ich intencją jest zakończenie transakcji do czerwca 2018 r., co ma nastąpić po spełnieniu się warunków wskazanych w umowie.

Jak czytamy w komunikacie:

AmRest planuje rozpocząć rozwój w segmencie „bakery” poprzez otwarcie pierwszych restauracji (w ramach Nowej Struktury) jeszcze w 2018 r. Wspólnik rozpoczął działalność operacyjną w Moskwie w 2007 r. i szybko stał się liderem branży piekarniczej (w segmencie detalicznym) w stolicy Rosji. Równolegle tworzył on jeden z wiodących zakładów produkujących wyroby piekarnicze w Rosji (Kuchnia Centralna). Zatrudnia obecnie ponad 1200 osób i prowadzi 42 restauracje – piekarnie w Moskwie i Sankt Petersburgu, jednocześnie zaopatrując w produkty piekarnicze około 1000 przedsiębiorstw we wszystkich regionach Rosji oraz części CIS (Wspólnoty Niepodległych Państw).
Punkty sprzedaży oferują mieszankę klasycznych produktów rosyjskich i europejskich wytwarzanych głównie w piekarniach rzemieślniczych w Moskwie i Sankt Petersburgu z wykorzystaniem produktów od lokalnych dostawców. Dwie Kuchnie Centralne zarządzane przez Wspólnika w Moskwie i St. Petersburgu zatrudniają około 250 osób w produkcji, logistyce i kontroli jakości oraz zajmują około 4500 mkw. z potencjałem do dalszej ekspansji. Ich obecna oferta obejmuje około 300 świeżych i mrożonych produktów, w tym linię produktów kluczowych reprezentowaną przez szeroki asortyment pieczywa i produktów cukierniczych. Większość z nich jest wytwarzana ręcznie i – zgodnie z tradycyjnymi recepturami -z użyciem szerokiego asortymentu mąki i ziaren pochodzących od lokalnych dostawców. 
Nowe produkty powstają w oparciu o inspiracje z rynku rosyjskiego i europejskiego. Ostatnimi czasy Wspólnik zaczął również opracowywać receptury tradycyjnych rosyjskich produktów z okresu imperialistycznego i wzbogacać o nie swoją tradycyjną ofertę. Punkty sprzedaży oferują także linię „baker’s food” reprezentowaną przez kanapki, zupy i sałatki, które są dostępne zarówno w ofercie na miejscu, jak i na wynos. Zgodnie z obecnymi trendami, silny wzrost popytu na produkty na wynos oraz usługę dostawy sprawia, że segment ten stanowi szczególnie istotną część oferty (ponad 60 proc. wszystkich transakcji).
Restauracyjne menu łączy inspiracje czerpane z kuchni międzynarodowej z lokalnymi smakami i jest wypadkową zbilansowanych wartości odżywczych, wyjątkowej jakości składników oraz apetycznego sposobu serwowania dań. Kolejnym wyróżnikiem lokali „premium bakery” prowadzonych przez Wspólnika jest ich wnętrze, łączące standardowe elementy designu z indywidualnymi elementami dodającymi unikalnego charakteru każdej lokalizacji. Wystrój przyciąga uwagę ze względu na elementy dekoracyjne wykonane z materiałów pochodzenia lokalnego, wyroby z ceramiki, jak również antyki znalezione na pchlim targu.

Jak informuje AmRest, segment „premium bakery” to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii w branży restauracyjnej. Zarząd spółki już od jakiegoś czasu przyglądał się możliwościom poszerzenia portfela restauracji o markę z tego sektora. Możliwość rozwoju w nowym dla AmRest segmencie „bakery” ma pozwolić jeszcze bardziej zdywersyfikować portfolio firmy, jak również ugruntować jej silną pozycję na rynku rosyjskim, co jest istotnym elementem realizacji strategii budowania przewagi konkurencyjnej na wszystkich rynkach, na których działa. 

Zarząd AmRest uważa, że partnerstwo ze wspólnikiem i obecność w sektorze „bakery” istotnie zwiększy atrakcyjność oferty produktowej oraz poszerzy bazę klientów, co w efekcie przełoży się na wzmocnienie pozycji AmRest w branży restauracyjnej. W dłuższym terminie oczekuje się, że inwestycja pozytywnie wpłynie na budowanie wartości dla akcjonariuszy AmRest.

Red. (źródło: AmRest)

 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ