Lantmannen Unibake, skandynawski producent pieczywa obecny w Polsce od początku lat 90., który uruchomił na początku tego roku w Nowej Soli swoją największą w Polsce i drugą co do wielkości w Europie piekarnię, rozpoczął sprzedaż pieczywa z nowego zakładu. Pierwsze bułki do hamburgerów trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

Pierwsza linia produkcyjna nowej piekarni Lantmannen Unibake w Nowej Soli rozpoczęła wypiek w styczniu – na początku produkcję testową. W tej chwili, po uzyskaniu wszelkich niezbędnych certyfikatów jakościowych, nowa linia wytwarza bułki do hamburgerów, a jej zdolności produkcyjne to 60 tys. sztuk na godzinę, co w skali roku daje do 450 mln bułek. Pierwsze z nich trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

Polski rynek gastronomiczny rozwija się bardzo dynamicznie, jest przy tym niezwykle konkurencyjny. Dlatego cały czas musimy dbać o to, aby być jak najbliżej naszych klientów, rozwijać ofertę produktową, utrzymywać najwyższą jakość. Rozpoczęcie sprzedaży produktów z piekarni w Nowej Soli to dla nas szersze możliwości, lepsza pozycja konkurencyjna i bezpieczeństwo dostaw dla naszych klientów, co jest kluczowe do osiągania sukcesów na wysoko konkurencyjnym rynku – mówi Janusz Tabor, Dyrektor Sprzedaży Lantmannen Unibake w Polsce.

W nowoczesnej linii produkcyjnej zastosowano m.in. takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowaną w linię mroźnię,  tzw. mroźnię in-line. Bułki zaraz po upieczeniu poddawane są głębokiemu mrożeniu, jeszcze przed włożeniem do kartonów (podczas mrożenia bułki są zapakowane tylko w foliową zgrzewkę;  już w ciągu 1h od wypieczenia osiągają temperaturę -12oC). Dzięki temu produkty nie gniotą się podczas transportu oraz zachowują swoje parametry na najwyższym poziomie.

Piekarnia w Nowej Soli korzysta z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu).

Dcelowo, do końca 2019 r. w piekarni w Nowej Soli będą trzy linie produkcyjne, wytwarzające 60 tys. ton pieczywa rocznie. Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego (HoReCa): restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50 proc. produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii.

Piekarnia w Nowej Soli będzie wytwarzać różnego rodzaju asortyment: pieczywo mrożone, w szczególności takie grupy produktowe, jak pieczywo typu fast food oraz mrożone bułki, bagietki i chleby do odpieku w sklepie. Nowa piekarnia, w połączeniu z obecną bazę produkcyjną, to także zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o dedykowane linie – różna wielkość linii produkcyjnych pozwoli realizować zarówno wielkie zamówienia, jak i dedykowane produkty na akcje sezonowe, ułatwi też szybki i efektywny rozwój nowych produktów – informuje Lantmannen Unibake.

Dotychczasowa wartość inwestycji w Nowej Soli to 37 mln euro, a jej całkowita wartość do końca 2019 r. wyniesie 75 mln euro. Wydatki te obejmują wybudowanie hali produkcyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. chłodnie, pomieszczenia magazynowe, budynki i pomieszczenia biurowe i techniczne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń. Nowa piekarnia – to nowe miejsca pracy. Docelowo w Nowej Soli zatrudnienie znajdzie 110 pracowników. Oznacza to wzrost zatrudnienia Lantmannen Unibake w Polsce o prawie 25 proc. (obecnie firma zatrudnia w naszym kraju ponad 450 osób).

Lantmannen Unibake w Polsce

Lantmannen Unibake jest obecny w Polsce od 25 lat. Oprócz nowo otwartej piekarni w Nowej Soli produkcja odbywa się w dwóch zakładach (w Poznaniu i w Nieporęcie koło Warszawy), gdzie działa łącznie 7 linii produkcyjnych, na których wypiekane są m.in. produkty takich marek jak: Schulstad i Schulstad Bakery Solutions. Spółka oferuje wybór różnorodnych wyrobów piekarskich, jak pieczywo przeznaczone do odpieku w sklepach (bagietki, bułki, ciabaty), pieczywo pakowane (tosty, chleby żytnie i mieszane) oraz gamę produktów przeznaczonych dla gastronomii (bułki do hamburgerów, hot dogów, zapiekanek, kebabów, panini i inne).

Produkty Lantmannen Unibake dostępne są we wszystkich największych sieciach handlowych, w mniejszych sklepach osiedlowych, a także na stacjach benzynowych i w restauracjach szybkiej obsługi. W roku 2017 spółka sprzedała ponad 30 tys. ton świeżego i mrożonego pieczywa o łącznej wartości ponad 200 mln zł. Oprócz podmiotów krajowych odbiorcami jej produktów są także podmioty działające na rynkach zagranicznych, w takich krajach jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Białoruś, Ukraina czy kraje skandynawskie. Spółka korzysta z szerokiej gamy dostawców, a niemal wszystkie surowce kupowane są na rynku polskim.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ