Zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów, którzy coraz chętniej jedzą poza domem, powodują, że rynek gastronomiczny w Polsce jest niezwykle atrakcyjny. Trend ten zauważyli także gracze, którzy nie specjalizują się w gastronomii, ale prowadzą ją w ramach uzupełnienia oferty.

Stacje benzynowe, piekarnio-cukiernie, sklepy convenience to najważniejsze kanały sprzedaży takich produktów jak kawa, hot-dog, zapiekanka, kanapka, czy słodkie niepakowane wyroby piekarnicze (pączek, drożdżówka, rogale, muffinki, itp.).

Najwięksi gracze prześcigają się w informacjach o milionach sprzedanych hot-dogów i filiżanek kawy. Gastronomia w punktach niegastronomicznych wygrywa przede wszystkim liczbą dostępnych punktów, niskimi cenami nawet poniżej 1 zł, czy też faktem, że takie produkty konsumenci najczęściej kupują impulsowo. Dodatkowo, w ostatnim czasie dużą popularnością wśród konsumentów cieszą się generalnie produkty typu convenience, nie tylko te ready-to-eat.

Źródło: Raport PMR pt. Rynek gastronomiczny w punktach niegastronomicznych w Polsce 2018. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2018-2023

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ