Firma Nestlé rozpoczyna wprowadzanie innowacji do swojej oferty produktowej. Ma pojawić się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów. Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ. W ramach programu, do 2030 r. firma postawiła sobie za cel pomóc 50 mln dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży – informuje firma. Według danych WHO, od 1975 r. liczba wszystkich osób otyłych na świecie niemal się potroiła. Ten trend dotyczy też dzieci. W ciągu ostatnich 30 lat, w grupie pomiędzy 2 a 5 rokiem życia, liczba dzieci z nadwagą wzrosła trzykrotnie. Obecnie WHO szacuje, że 42 mln dzieci powyżej 5 roku życia ma nadwagę lub otyłość.

W Polsce w 2002 r. wskaźnik otyłości wśród 13-letnich dziewcząt wynosił 0,7 proc., a w 2014 roku już 1,6 proc., natomiast w przypadku 13-letnich chłopców, w 2002 r. 3,2 proc., a w 2014 r. już 6,2 proc. Łączną liczbę dzieci otyłych w Polsce szacuje się na 12-18 proc.

Dodatkowo, według badań przeprowadzonych w Instytucie Matki i Dziecka, co trzecie dziecko w Polsce uczestniczy nieregularnie lub wcale w zajęciach wychowania fizycznego, co może przyczyniać się do powstawania nadmiernej masy ciała oraz trudności społecznych w starszym wieku. Badania w Stanach Zjednoczonych pokazały, że ponad 60 proc. dzieci w tym kraju spożywa za dużo cukrów, 99 proc. dzieci ma dietę z niewystarczającą zawartością błonnika, a 59 proc. ubogą w wapń.

Dzieciństwo to ważny okres, w którym kształtują się nawyki na całe życie. To, co i jak dzieci jedzą w tym czasie, wpływa na ich styl odżywiania w późniejszym życiu i ich kondycję zdrowotną. W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids pragniemy pomóc rodzicom i opiekunom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych dla swoich dzieci. Dlatego zwiększamy wysiłki, by wesprzeć ich w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a także zachęcamy innych, żeby do nas w tym dołączyli – mówi prezes Nestlé S.A., Mark Schneider, inicjując program Nestlé for Healthier Kids.

Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Nestlé wprowadzi do swojej oferty produkty o zdecydowanie niższej zawartości cukru, soli i tłuszczy. Jednocześnie zwiększy zawartość składników odżywczych, szczególnie tych, które według ekspertów ds. żywienia, są istotne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Zwiększona zostanie zawartość owoców i warzyw, a także ziaren bogatych w błonnik i mikroelementy. Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

W Polsce przykładem takiej inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 r., obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 tys. dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreśla Simon Smith, prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 r. firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34 proc. Redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 roku jej użycie zmniejszyło się o ponad 20 proc. Do 2020 r. firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 mln porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5 proc. i 10 proc.

Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 r.  Nestlé dostarczyło 174 mld porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ