W drugim kwartale 2018 r. do ZP HoReCa przystąpił nowy członek – McDonald’s Polska. To kolejny duży gracz na polskim i globalnym rynku gastronomicznym, który potwierdził spójność celów tych organizacji, decydując się połączyć wysiłki na rzecz budowania lepszego zrozumienia i transparentności rynku w Polsce i informuje Związek.

Dla McDonald’s Polska, kluczowymi obszarami, na których zamierza skupić swoją aktywność w ramach ZP HoReCa, są kwestie pracownicze, w szczególności niedobory na rynku pracy.

– Udział tak ważnego podmiotu jak McDonald’s Polska w naszej organizacji to zaszczyt i dowód, że krajowy rynek gastronomiczny oczekuje wspólnych działań. Mamy wspólne pasje, ale również wspólne problemy. Widzimy możliwość dialogu z administracją i chcemy go prowadzić w ramach ZP HoReCa, aby te problemy rozwiązać – komentuje Sylwester Cacek, przewodniczący Rady ZP HoReCa i prezes zarządu Sfinks Polska.
– Jesteśmy liderem rynku restauracji szybkiej obsługi i jednym z największych pracodawców w Polsce. 80 proc. restauracji McDonald’s w Polsce prowadzą nasi franczyzobiorcy. Jesteśmy przekonani, że przystąpienie do ZP HoReCa  pozwoli nam jeszcze lepiej wspierać ich rozwój. Mamy nadzieję, że współpraca w ramach Związku wzmocni głos sektora gastronomicznego w dialogu z administracją publiczną, przyczyni się  do  stabilnego rozwoju branży, a także pozytywnie wpłynie na jakość usług gastronomicznych i bezpieczeństwo konsumentów w Polsce – ocenia Anna Borys-Karwacka, Dyrektor ds. Korporacyjnych McDonald’s Polska.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku,. Obecnie działają w Polsce 402 restauracje McDonald’s, które zatrudniają ponad 22 000 osób. 329 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.

Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu ZP HoReCa jest organizacją branżową, która reprezentuje przedsiębiorstwa gastronomiczne działające na polskim rynku i za granicą. Powstała w 2016 r. z inicjatywy wiodących przedstawicieli branży gastronomicznej. Jego zadaniem jest dbanie o wizerunek gastronomii w relacji z konsumentami, dostawcami i administracją, a także działanie w celu identyfikacji i skutecznego rozwiązywania problemów branży oraz tworzenie warunków dla w pełni uczciwej konkurencji na rynku.

Red. 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ