Rok 2016, charakteryzujący się powrotem inflacji artykułów żywnościowych oraz znaczącym pobudzeniem konsumpcji dzięki wprowadzeniu programu Rodzina 500 plus, był przełomowy dla polskiego rynku handlu artykułami spożywczymi – od tamtego momentu dynamika cały czas utrzymuje się na poziomie powyżej 4 proc. i nie zmieni tego nawet wprowadzenie zakazu handlu w niedziele – wynika z raportu firmy PMR.

Mimo to, tylko nieliczni, duzi gracze korzystają z dobrej koniunktury – dla wielu średniej wielkości detalistów ostatnie lata były także ostatnimi na rynku – można tu wymienić m.in. upadłe sieci Alma i MarcPol oraz przejęte przez Eurocash Delikatesy Centrum i Milę.

Nowych właścicieli zyskały m.in. Żabka i Stokrotka, a wśród graczy którzy mają problemy wymienia się m.in. sieci Małpka oraz Piotr i Paweł, a także właściciela sieci Spar i Słoneczko, firmę Bać-Pol. Niewątpliwie kolejne lata będą okresem przyspieszonej konsolidacji rynku.

Źródło: PMR

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ