Niedawno Polskę obiegła wiadomość, że lokale Dunkin’ Donuts po trzech latach znikają z mapy naszego kraju. Sieć ma w Polsce trzy lokale – wszystkie w Warszawie. Na ponowne wejście na polski rynek zdecydowała się w 2015 r., a pierwszy punkt otwarto w styczniu 2016 r. Docelowo przez siedem lat miały powstać 44 lokale.

Również inna, kultowa w Stanach Zjednoczonych sieć nie poradziła sobie w Polsce. Bary szybkiej obsługi Taco Bell, specjalizujące się w kuchni meksykańskiej, zawitały do naszego kraju w latach 90. ubiegłego wieku, jednak nie na długo. Polscy konsumenci nie przekonali się do tej marki i sieć ostatecznie wycofała się z Polski.

Wayne’s Coffee to ogólnoświatowa sieć szwedzkich kawiarni, założona w Sztokholmie w 1994 r. Początkowo kawiarnie znajdowały się w krajach skandynawskich, później powstawały również w innych krajach, także w Polsce. Jednak Szwedom nie poszczęściło się na naszym rynku i marka Wayne’s Coffee w 2012 r. wycofała się z Polski.

Z polskim rynkiem siłuje się bez powodzenia również kontrolowana przez holding Warrena Buffetta sieć gastronomiczna Dairy Queen. W 2015 r. z impetem wkroczyła nad Wisłę z zamiarem podbicia serc i żołądków Polaków. W ciągu pięciu lat sieć chciała otworzyć w Polsce 25 lokali, serwujących lody i burgery. Ekspansja skończyła się jednak szybko, bo już po roku lokale DQ zniknęły z mapy gastronomicznej Warszawy.

Zobacz, kto jeszcze przegrał walkę o polskiego klienta: money.pl

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ