Transakcja ma umożliwić Coca Coli wprowadzenie szerszej gamy produktów opartych na kawie, które byłyby dostępne w sklepach spożywczych. Podobne ruchy na rynku zapowiedziała konkurencja, m.in. sieć kawiarni Starbucks, która podpisała umowę licencyjną ze szwajcarskim koncernem Nestle.

ZOBACZ: 

NESTLÉ I STARBUCKS: UMOWA NA SPRZEDAŻ PAKOWANEJ ŻYWNOŚCI

Sfinalizowanie umowy planowane jest na pierwsze półrocze 2019 r., ale będzie zależne od uzyskania niezbędnych zgód od regulatorów rynku. Decyzja o sprzedaży sieci Costa Coffee kończy 23-letni okres zarządzania marką przez koncern Whitbread, który zakupił ją w 1995 r. za 19 mln funtów w momencie, gdy sieć liczyła 39 lokali.

Costa Coffee powstała w 1971 r. w Londynie, z inicjatywy dwóch braci pochodzących z Włoch – Sergio i Bruno Costa. Obecnie jest liderem na rynku w Wielkiej Brytanii i drugą największą siecią kawiarni na świecie. Prowadzi ponad 2,4 tys. lokali w Wielkiej Brytanii oraz 1,4 tys. w 31 innych krajach, w tym w Polsce. Jednocześnie spółka Costa Express zarządza ponad 8,2 tys. maszyn sprzedających kawę, m.in. na stacjach benzynowych.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ