McDonald’s działa w Polsce od 26 lat. W tym czasie sieć restauracji rozwinęła się do ponad 400 lokali w całym kraju. Każdy z nich to wielomilionowa inwestycja. W zdecydowanej większości prowadzą je lokalni przedsiębiorcy na zasadach franczyzy. Ponad 24 tys. osób zatrudnionych w McDonald’s codziennie obsługuje pół miliona gości.

Takie dane płyną raportu przygotowanego we współpracy z firmą PwC.  Jest on pierwszą próbą określenia roli McDonald’s w Polsce – wpływu na gospodarkę i społeczeństwo, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w ostatnich latach – informuje sieć.

McDonald’s w Polsce to 26 lat ciągłego rozwoju. Niemal od samego początku swojej obecności w Polsce McDonald’s korzystał z krajowych zasobów. Dzięki temu w ciągu 26 lat wywarł ogromny wpływ na rozwój działających tu przedsiębiorstw z branż przetwórstwa rolnego, budowlanej, logistyki i transportu, usług i wielu innych – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Jaki jest wpływ firmy na polską gospodarkę? W 2017 r. bezpośrednio i pośrednio McDonald’s wygenerował prawie 3,97 mld zł dodatkowej sprzedaży, w tym niemal 1,4 mld zł w rolnictwie i przetwórstwie rolnym. W 2016 r. wraz z obsługującymi go firmami wpłacił do budżetu państwa ponad 206 mln zł z tytułu podatków dochodowych.

Nasza firma reprezentuje dziś 407 restauracji, w których pracuje ponad 24 000 osób. Do całkowitego wpływu firmy na polski rynek pracy wlicza się również zatrudnienie pośrednie, obecne w branżach współpracujących z McDonald’s. W 2017 roku dało to łączny wynik prawie 40 tysięcy miejsc pracy” – podsumował Pieńkowski. Dzięki skali swojej działalności kształtuje również standardy zatrudnienia: 100 proc. pracowników firmy zatrudnionych jest na podstawie umowy o pracę i ma dostęp do ścieżek rozwoju – wynika z raportu.

McDonald’s to sieć restauracji, która od blisko 80 lat z powodzeniem buduje swoją pozycję na świecie. Według magazynu „Forbes” McDonald’s jest obecnie 11. pod względem wartości globalną marką – wycenia się ją na ponad 40 mld dol. Zaś charakterystyczne złote łuki”, będące logo firmy, są symbolem rozpoznawalnym niemal pod każdą szerokością geograficzną. Marka jest świadoma odpowiedzialności wynikającej z globalnej skali działania. W roku bieżącym ogłosiła daleko idące, skonkretyzowane zobowiązania „Scale For Good” dotyczące ochrony środowiska, odpowiedzialnego marketingu i roli pracodawcy.

Red. 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ