Bardziej zasobny portfel polskich konsumentów ma swoje odzwierciedlenie na talerzu. Przyczynia się do tego coraz większa dbałość o zdrowie i sięganie po zdrowsze, często droższe produkty.

Według badania firmy Nielsen, wielu konsumentów zaczyna śniadanie od nabiału, wybierając jogurty, serki, mleko, nie tylko te od krowy. W ostatnich dwóch latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów bez laktozy. W przypadku białego sera oraz jogurtów sprzedaż wzrosła o kilkaset procent w porównaniu do poprzedniego okresu. Chętniej też sięgamy po bio jogurty. 

Jeśli spożywamy pieczywo, to często chrupkie, a do posmarowania kanapki coraz chętniej sięgamy po różnego rodzaju pasty warzywne. Potwierdza to podwojenie się wartości sprzedaży tej kategorii w porównaniu do roku ubiegłego. Co ciekawe, spożywamy coraz mniej masła i margaryny.  Na śniadaniowym talerzu, oprócz kanapek, pojawiają się też płatki zbożowe, czy też musli.

77% polskich konsumentów twierdzi, „jesteś tym co jesz”, nie dziwi więc fakt, że coraz uważniej czytamy etykiety, a 61% Polaków przyznaje, że szuka produktów z krótką listą składników. Coraz częściej sięgamy po superfoods, znajdując produkty do przekąszenia pomiędzy posiłkami, jak chociażby orzechy włoskie. Choć nadal 42% konsumentów przyznaje się do tego, że jako przekąski je zwykle mało zdrowe produkty, to jednak większość z nas sięga po owoce i warzywa lub też po zdrowsze odpowiedniki produktów, np. batony zbożowe, których sprzedaż rośnie dwucyfrowo.

A co na obiad? Obserwujemy szybko rozwijający się trend wege, a pomysłów na przygotowanie smacznego i pożywnego posiłku jest wiele. Na talerzu nie może zabraknąć węglowodanów – coraz częściej odchodzimy od węglowodanów prostych, na rzecz tych złożonych, które występują np. w produktach pełnoziarnistych.

Coraz mniej wykorzystujemy też w kuchni do wypieków zwykłej mąki pszenicznej, jej sprzedaż spada z roku na rok. Aby przygotować smaczne dania i desery, polski konsument coraz chętniej sięga po mąki orkiszową (wzrost o 21,5% vs ostatni rok), ryżową (+ 48,2%), czy też gryczaną (+9,9%)

Na kolację preferowana jest sałatka, najlepiej przygotowana z warzyw pochodzących od lokalnego rolnika.

Zdrowie wymieniane jest przez 25% Polaków jako jedno z największych obaw.  Choć na razie nie widać, aby zdrowe odżywianie wpływało na zmniejszenie się odsetka osób cierpiących na nadwagę, to na pewno można stwierdzić, że świadomość Polaków tego, co warto mieć na talerzu, rośnie z roku na rok – zwraca uwagę Nielsen.

Red. (źródło: Nielsen)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ