Według wstępnych danych w IV kwartale 2018 r. AmRest uzyskał 443 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 23,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. 

Na dynamikę sprzedaży grupy w IV kwartale ub.r., poza rozwojem organicznym,  pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych sieci restauracji KFC we Francji, Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop, przejęta latem ubiegłego roku za 240 mln euro – informuj AmRest. 

Jak szacuje restaurator, przychody grupy w IV kwartale wzrosły o 9,5 proc. (bez sprzedaży niedawno przejętych biznesów). Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła w tym okresie 195 mln euro, co stanowi wzrost o 11 proc. rok do roku.

Wyniki pozostałych segmentów:

  • Przychody dywizji rosyjskiej osiągnęły wartość 44 mln euro i były o 5,4 proc. wyższe niż przed rokiem.
  • Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia wzrosła o 47,5 proc., do 179 mln euro.
  • Przychody z rynku hiszpańskiego (włączonego do dywizji Europa Zachodnia) wyniosły 68 mln euro, co oznacza wzrost o 14,5 proc.
  • Rynek chiński przyniósł 19 mln euro przychodów, czyli o 23,3 proc. więcej niż rok temu.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ