Zaraz po niskiej cenie i polskim pochodzeniu wyrobów cenimy tradycyjną recepturę i ekologiczny sposób ich produkcji. To ważne elementy wyboru dla 1/5 Polaków. Ekologiczna żywność jest zarazem kojarzona z wysoką jakością.

Analitycy BGŻ BNP Paribas i specjaliści firmy GfK Capibus zbadali zmiany nawyków żywieniowych Polaków. Przeanalizowano m.in. czynniki wpływające na wybór produktów żywnościowych. Mięso i wędliny zostały w badaniu wskazane wskazane jako grupa, która do 2020 r., jako nieliczna, będzie się cieszyła wzrastającym popytem. Badacze przewidują wzrost konsumpcji wołowiny i wędlin wysoko gatunkowych.

Dynamicznie rośnie też spożycie mięsa jeleniowatych, czyli danieli i jeleni hodowlanych. Jest ono przez fachowców kwalifikowane jako produkt ekologiczny z górnej półki, mający wysokie walory smakowe i zdrowotne. Wymaga jednak skomplikowanych zabiegów, jak np. karmienie zwierząt szczególnie różnorodną biomasą, zawierającą m.in. zioła, cenny dziki bez czarny, zwany „drzewem życia”, tarninę, dziką różę, kruszynę. Wpływa to na jakość tego delikatnego mięsa: smak, kruchość, dużą zawartość białka i żelaza, niewielkie ilości kwasów tłuszczowych i cholesterolu.

Zwiększa się przy tym zainteresowanie treścią etykiet – rośnie grupa osób skrupulatnie sprawdzających opis produktu. Polacy mają wysoki poziom zaufania wyrobów ekologicznych. Pełne zaufanie do nich wyraziło w badaniu aż 80 proc. respondentów.

Jednocześnie aż 53 proc. badanych obawia się pogorszenia zdrowia spowodowanego spożywaną żywnością konwencjonalną. Ten niepokój związany jest m.in. z pozostałością pestycydów i antybiotyków, dodawaniem sztucznych barwników i konserwantów.

Oprac. ŁG

Print Friendly, PDF & Email

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ