Napoje bezalkoholowe w handlu detalicznym (bez segmentu HoReCa) mają coraz większy udział w wydatkach konsumentów w Polsce. Koszyk napojów bezalkoholowych w okresie październik 2017 – wrzesień 2018 wart był 15,3 mld zł i odpowiadał za 14,7% wartości sprzedaży wszystkich kategorii spożywczych.

Sezon 2018 był dla rynku napojów bezalkoholowych bardzo udany. Poszczególne kategorie napojów notowały największe sprzedaże miesięczne na przestrzeni ostatnich trzech lat.

Pomimo bardzo dobrego sezonu rynek ten boryka się z szeregiem wyzwań:

  • zależność od cen surowców, które rosną na rynkach światowych,
  • planowane zmiany w stawkach podatku VAT dla wybranych segmentów kategorii napojowych,
  • wprowadzone w 2018 r. ograniczenie handlu w niedziele,
  • obserwowane konsolidacje w handlu, zarówno mało- jak i wielkoformatowym, stanowią wyzwanie dla producentów.
Nie możemy zapominać o oczekiwaniach świadomego konsumenta, poszukującego dobrego jakościowo produktu w jak najlepszej cenie, w wygodnym, bliskim i oferującym unikalne doświadczenie zakupowe punkcie sprzedaży – ocenia agencja badawcza Nielsen.

Jak podkreśla, dynamika wzrostu sprzedaży wartościowej była wyższa zarówno dla koszyka spożywczego, jak i dóbr szybkozbywalnych.

Red. (źródło: Nielsen)

Czytaj:

Wyższa stawka VAT na napoje – co przyniesie?

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ