Restauracje McDonald’s, tworzące obecnie największą sieć gastronomiczną na polskim rynku. Obecnie w Polsce działa 385 lokali pod złotymi łukami – informuje sieć na obchodzone w tym roku 25-lecie działalności.

Zdecydowana większość lokali, bo aż 281 to restauracje prowadzone prze lokalnych przedsiębiorców, licencjobiorców McDonald’s. W regionie łódzkim działa obecnie 26 restauracji sieci, 11 – w samej Łodzi, z czego aż 21 lokali prowadzonych jest przez franczyzobiorców.

Jak w praktyce wygląda prywatna działalność w ramach sieci?

– McDonald’s to globalna marka, ale za jej osiągnięciami stoją lokalni przedsiębiorcy, czyli ludzie znający uwarunkowania miejscowego rynku, szybko podejmujący decyzje, inwestujący własne środki, czas i zaangażowanie – podkreśla dyrektor Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

W regionie łódzkim największy franczyzobiorca prowadzi obecnie siedem punktów sieci, zatrudniając ponad 400 osób. Załoga każdej restauracji liczy od 50 do 80 osób. Wiek pracowników jest zróżnicowany – większość stanowią osoby młode, godzące pracę z nauką, ale są także pracownicy z grupy wiekowej 50 plus. Dużą grupę wszystkich pracowników, bo aż 20 proc. stanowią wykwalifikowani managerowie. W sezonie letnim McDonald’s oferuje możliwość zatrudnienia także młodocianych w wieku od 16 do 18 lat, dla których jest to pierwsze doświadczenie zawodowe i oni stanowią później dużą grupę w restauracjach licencjobiorców.

– Obecnie McDonald’s Polska współpracuje z 62 licencjobiorcami. Każda z osób, która działa w ramach naszej firmy, ma zagwarantowane pełne wsparcie rozpoczynające się od specjalistycznych szkoleń dotyczących m.in.: kwestii operacyjnych, zarządzania ludźmi, marketingu i promocji, po konsultacje w ramach bieżącej działalności – mówi Krzysztof Kłapa.

Red. (źródło: dzienniklodzki.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ