W 2016 r. siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła 89 mld euro. Blisko 43 proc. z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze – wynika z badania GfK.

Wydatki na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą, obejmują 2/3 siły nabywczej dla handlu detalicznego Polaków. Potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie.

W 2016 r. Polacy dysponowali przeciętnie siłą nabywczą dla handlu detalicznego w wysokości 2 tys. 326 euro na osobę. Siła nabywcza mówi o przeciętnym potencjale wydatkowania w handlu detalicznym ludności zamieszkałej w danym obszarze.

Siła nabywcza dla handlu detalicznego w badaniach GfK została ujęta w podziale na różne grupy asortymentowe. Trzy kategorie produktowe: żywność, odzież, artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują ponad 64 proc. siły nabywczej dla handlu detalicznego. Pozostałe grupy produktów uwzględnionych w badaniu stanowią jedną trzecią siły nabywczej pozostałej w gestii konsumentów do rozdysponowania.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ