Najlepsza lokalizacja sklepów to dziś wyzwanie logistyczne, finansowe i kadrowe dla każdego producenta. Czy lokalizacja sklepów koncentruje się na wygodnym do obsługi targecie miejskim, przy jednoczesnym zaniedbywaniu obszarów wiejskich?

Porównując z miastem wieś to:

  • 40 proc. mieszkańców Polski,
  • niższe o 21 proc. wydatki w handlu na osobę,
  • 31 proc. sklepów spożywczych głównie tradycyjnych i małych.

Ale na jeden sklep na wsi przypada:

  • o 46 proc. więcej mieszkańców, niż w miastach,
  • o 19 proc. więcej siły nabywczej dla handlu detalicznego niż w miastach

Z analiz GfK wynika, że:

  • ponad 50 proc. lokalizacji na wsi posiadają sklepy Groszek, Delikatesy Centrum, Słoneczko, Eden;
  • 7 proc. sklepów Biedronka zlokalizowanych jest na wsi.
Świadomość zróżnicowania potencjału obszarów sprzedaży, a także specyfiki lokalizacji poszczególnych sieci handlowych i sklepów, to fundament aktywnego podejścia do budowania strategii dystrybucji i optymalizacji procesów z nią związanych: trasówki, priorytetyzacja wizyt, optymalizacja terytoriów, dopasowanie handlowców do potencjału, selekcja sklepów do obsługi własnej vs. dystrybutorskiej, lokalny trade marketing – czytamy w raporcie.

Lokalizacja sklepów FMCG na terenie Polski

Źródło: GfK

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ