Funkcjonująca od roku franczyzowa sieć Wytwórni Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy” w poprzednim sezonie prowadziła 19 lodziarni. Według zapowiedzi, tego lata liczba punktów oferujących tradycyjne lody tworzone na bazie oryginalnej receptury przekroczy 50.

Dynamikę rozwoju ma przyspieszyć nowy model współpracy, który firma wprowadziła do swojej oferty. Aby zaoferować lodowe przysmaki, tworzone w oparciu o oryginalną recepturę, z wykorzystaniem świeżych składników, nie trzeba już zajmować się ich produkcją dzięki uproszczonemu modelowi franczyzy.

System „Sama sprzedaż „u Lodziarzy” jest dedykowany osobom, które planują rozpocząć przygodę z lodowym biznesem, ale z różnych względów nie chcą zajmować się ich produkcją. W tym wariancie rolą franczyzobiorcy jest jedynie sprzedaż sygnowanych tą marką wyrobów, które są przygotowywane przez działającą w pobliżu pracownię.

– To model współpracy, który w naszej opinii sprawdzi się w przypadku osób prowadzących już biznes gastronomiczny. Dla nich nasze lody stanowić będą uzupełnienie oferty. Może to być kawiarnia, cukiernia lub restauracja, w której, oprócz dotychczasowego asortymentu, będzie można oferować również lodowe desery – wyjaśnia Aleksandra Szarkowska, manager sieci.

Kluczowa w realizacji tego pomysłu jest geograficzna bliskość pracowni w działającej już lodziarni, w której odbywała się będzie produkcja lodów sprzedawanych później w nowo otwieranym punkcie.

– Ważny jest przy tym fakt, że rozpoczęcie współpracy nie oznacza pozbycia się swojej dotychczasowej marki. Lokal będzie bowiem działał w niezmienionej formie, ale jednocześnie pod dwoma szyldami – mówi Aleksandra Szarkowska.

Nowy model franczyzowy oznacza znacznie mniejsze nakłady potrzebne do uruchomienia lodziarni. W przypadku już istniejącego punktu gastronomicznego nie będzie potrzeby modyfikacji technicznych czy też przeprowadzenia gruntownego remontu. System „Sama sprzedaż” to przede wszystkim mniejsza inwestycja związana z brakiem konieczności stworzenia zaplecza produkcyjnego.

– Minimalistyczny, ale gustowny i utrzymany w stonowanych barwach wystrój Wytwórni z pewnością wkomponuje się w dotychczasową aranżację działającego lokalu. W większości wypadków będzie stanowił on urozmaicenie przestrzeni. Co ciekawe, istnieje też możliwość całkowitej zmiany aranżacji lokalu, w którym ma być uruchomiona lodziarnia, dostosowując jego wygląd do standardów znanych z lodziarni „u Lodziarzy”. To może być atrakcyjna alternatywa dla osób poszukujących inspiracji np. na odświeżenie wizerunku prowadzonego dotychczas miejsca – informuje Aleksandra Szarkowska.

Jak zaznacza, nie ma obowiązku, aby lokal posiadał witrynę okienną. Każda lokalizacja i każdy punkt będzie bowiem oceniany w sposób indywidualny. Sprzedaż lodów „u Lodziarzy” może się odbywać zarówno poprzez okienko, jak i wewnątrz lokalu.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ