Amerykańska sieć sklepów typu convenience 7-Eleven, która posiada łącznie ponad 56 tys. lokali na całym świecie, testuje rozwiązania oparte na biometrii. Płatności dokonuje się w nim nie za pomocą gotówki czy karty, ale dłoni.

Klienci muszą wcześniej zarejestrować się w programie lojalnościowym oraz zeskanować swoją dłoń, w celu zakodowania jej wielkości, kształtu oraz koloru. Później, podczas zakupów, wystarczy zbliżyć dłoń do czytnika i w ten sposób dokonać płatności.

Konsumenci w Europie są zainteresowani wykorzystaniem biometrii w płatnościach. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Visa, ponad dwie trzecie (68 proc.) jest chętnych do stosowania biometrii jako metody uwierzytelniania płatności. Podobnie ponad połowa (51 proc.) Europejczyków uważa, że uwierzytelnianie biometryczne, w którym tożsamość danej osoby jest potwierdzana poprzez dokonanie weryfikacji charakterystycznych cech, jak układ linii papilarnych czy obraz tęczówki oka, przyspieszy i ułatwi płatności w większym stopniu niż zabezpieczenia tradycyjne.

Red. (źródło: retailnet.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ